ايران گردي

ايران گردي

ايران گردي

با 7 فرودگاه بزرگ ايران آشنا شويد

ما بهترين فرودگاه هاي ايران را پيشنهاد مي كنيم
وقتي صحبت از بهترين فرودگاه هاي كشور مي شود، طبيعي است كه فرودگاه هاي تهران در صدر فهرست قرار بگيرند. اما مي‌خواهيم بدانيد كه در اين مقاله نه تنها مساحت هر فرودگاه را در نظر مي‌گيريم، بلكه پارامترهاي ديگري مانند ساخت هر فرودگاه و تعداد مسافران را نيز براي تعيين بزرگترين فرودگاه‌هاي ايران در نظر مي‌گيريم. فرودگاه.
حال بياييد نگاهي به بزرگترين فرودگاه هاي ايران بيندازيم.


فرودگاه بين المللي مهرآباد - تهران

كد ياتا: THR
كد ايكائو: OIII
وب سايت رسمي: mehrabad.airport.ir
فرودگاه مهرآباد در سال 1317 براي 20 فروند هواپيماي وارداتي از ايران ساخته شد. اين فرودگاه قبل از تأسيس فرودگاه امام خميني (ره) به عنوان پيشرفته ترين فرودگاه ايران شناخته مي شد. اما در حال حاضر فقط ميزبان پروازهاي داخلي است.
البته برخي از پروازهاي زيارتي از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود و مسافران را به مقاصد زيارتي مورد نظر خود مي رساند.
فرودگاه مهرآباد داراي 6 ترمينال با امكاناتي مانند; آنها مغازه ها، دفاتر هواپيمايي و هتل ها، رستوران ها، كافي شاپ ها، سالن هاي عمومي، كتابخانه ها، نمازخانه ها، سالن هاي حمل و نقل، بوفه هاي سرد و گرم، دستگاه هاي خودپرداز و چندين پاركينگ طبقه بندي شده و طبقه بندي نشده دارند.
فرودگاه مهرآباد ظرفيت جابه‌جايي 13 ميليون مسافر در سال را دارد و به همين دليل به عنوان شلوغ‌ترين فرودگاه كشور شناخته مي‌شود. از ديگر آثار اين فرودگاه مي توان به برج مراقبت 10 طبقه به ارتفاع 30 متر اشاره كرد كه مديريت ورود و خروج هواپيماها را بر عهده دارد.
نكته جالب ديگر در مورد فرودگاه ماهارآباد اين است كه آخرين شماره فرودگاه به دليل اهميت تاريخي و فرهنگي در فهرست آثار تاريخي كشور ايران ثبت شده است.


فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد - مشهد

كدهاي ياتا: MHD
كد ايكائو: OIMM
وب سايت رسمي: mashhad.airport.ir
فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد يكي از بزرگترين و بهترين فرودگاه هاي ايران است كه در سال 1330 شمسي افتتاح شد و از آن زمان تاكنون برنامه هاي توسعه آن به طور مستمر اجرا شده است.
فرودگاه مشهد با ارائه سالانه هشت ميليون مسافر به عنوان دومين فرودگاه پرتردد كشور پس از فرودگاه مهرآباد شناخته مي شود. اين فرودگاه داراي دو ترمينال يكي براي پروازهاي داخلي و ديگري براي پروازهاي خارجي است.
بسياري از خطوط هوايي داخلي و خارجي در حال حاضر در فرودگاه مشهد فعاليت مي كنند. همچنين از ديگر امكانات فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد مي توان به آرايشگاه، راهرو، سالن استراحت، پاركينگ طبقاتي، خدمات CIP، اورژانس، خدمات بانكي، اينترنت، رزرو هتل اشاره كرد. ، غذا، نمازخانه، مغازه ها و بناهاي يادبود بسيار.
به جرأت مي توان گفت فرودگاه مشهد داراي امكانات روز دنيا است و مي تواند ميزبان خوبي براي گردشگران داخلي و خارجي در سفر به مشهد باشد.



فرودگاه بين المللي امام خميني (بريتانيا) - تهران

يااتا كدي: ماهي مركب
ايكائو كدا: نه
وب سايت رسمي: ikac.ir
پروژه ساخت فرودگاه امام خميني تهران در سال 1346 آغاز شد و در نهايت ساخت اين فرودگاه در سال 1354 آغاز شد. البته روند ساخت اين فرودگاه در زمان جنگ متوقف شد و در سال ۱۳۷۴ از سر گرفته شد.
سرانجام، فرودگاه امام تهران كه در سال 2003 براي افزايش ظرفيت ترانزيتي پايتخت افتتاح شد، ارتباط مهمي بين آسيا و اروپا براي ايران فراهم كرد. در حال حاضر تنها فاز اول اين فرودگاه تكميل شده است كه شامل يك ترمينال چهار طبقه با نماي شيشه اي است.
سالانه نزديك به هشت ميليون مسافر از طريق فرودگاه امام خميني تهران به بيش از 30 مقصد مختلف در سراسر جهان پرواز مي كنند. اين آمارها فرودگاه امام خميني را به يكي از مهم ترين فرودگاه هاي خاورميانه تبديل كرده است.
فرودگاه امام خميني (ره) در كيلومتر 30 اتوبان تهران-قم واقع شده و در حال حاضر بزرگترين فرودگاه ايران است كه به 40 شركت هواپيمايي داخلي و خارجي خدمات رساني مي كند.
اين فرودگاه داراي امكاناتي با استانداردهاي بين المللي از جمله CIP، اينترنت پرسرعت رايگان، سالن هاي استراحت، دكه هاي تجاري، فروشگاه هاي مختلف، صرافي، هتل، بانك و خدمات اورژانس 24/7 مي باشد.


فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب - شيراز

كد ياتا: SYZ
كد ايكائو: OISS
وب سايت رسمي: shiraz.airport.ir
فرودگاه شيراز چهارمين فرودگاه شلوغ كشور است كه در سال 1345 افتتاح شد. البته جالب است بدانيد كه فرودگاه دستيز شيراز دومين فرودگاه شهر شيراز است و اولين فرودگاه به دليل نبود فرصت توسعه از رده خارج شد.
فرودگاه شهيد دستغيب از بدو تاسيس تاكنون شاهد فعاليت هاي توسعه اي بسياري بوده و در حال حاضر به عنوان يكي از بزرگترين فرودگاه هاي كشور به شمار مي رود. اين فرودگاه در جنوب شرقي شهر شيراز قرار دارد و داراي دو ترمينال است كه يكي براي پروازهاي خارجي و ديگري براي پروازهاي داخلي است.
نكته مهم ديگري كه در مورد فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز بايد بدانيد اين است كه اين فرودگاه مجهز به پيشرفته ترين سيستم راداري دنياست و اين يكي از مزيت هاي اصلي اين فرودگاه است.
از ديگر امكانات فرودگاه شيراز مي توان به خدمات تشريفاتي VIP و CIP، پاركينگ اختصاصي، هتل، فروشگاه هاي مختلف، مساجد، صرافي ها و خدمات بانكي اشاره كرد.
در حال حاضر فرودگاه شيراز يكي از شلوغ ترين و شلوغ ترين فرودگاه هاي كشور است كه تعداد زيادي از گردشگران داخلي و خارجي براي ديدن زيبايي هاي شيراز به اين شهر سفر مي كنند.


فرودگاه بين المللي كيش

كد ياتا: KIH
كد ايكائو: OIBK
وب سايت رسمي: kishairport.ir
گردشگري و جاذبه هاي جزيره زيباي كيش، فرودگاه اين جزيره را به يكي از شلوغ ترين فرودگاه هاي كشور تبديل كرده است.
امكانات گردشگري جزيره كيش از جزاير هاوايي و مديترانه الهام گرفته شده است. بنابراين بخش اصلي اين پروژه بزرگ ساخت و ساز ساخت فرودگاه است. بنابراين در سال 1351 ساخت فرودگاه بين المللي كيش آغاز شد و پس از 5 سال تلاش مستمر فرودگاه بين المللي كيش در سال 1356 به بهره برداري رسيد.
اين فرودگاه در مرتفع ترين نقطه جزيره واقع شده و از 5 ترمينال تشكيل شده است. در هر يك از اين پايانه ها مي توانيد از امكاناتي مانند خدمات دربان، ليموزين، اينترنت پرسرعت رايگان، اورژانس، رستوران، پاركينگ، صرافي و فروشگاه هاي سوغات استفاده كنيد.
بعد از فرودگاه رامسر كه بهترين فرودگاه را در بين فرودگاه هاي ايران دارد. به جرات مي توان گفت فرودگاه كيش بهترين و مدرن ترين فرودگاه (از نظر ساخت) كشور است كه سالانه پذيراي بيش از 30 ميليون مسافر است.


فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي - اصفهان

كد ياتا: IFN
كد ايكائو: OIFM
وب سايت رسمي: isfahan.airport.ir
اصفهان يكي ديگر از كلان شهرهاي ايران است كه فرودگاه آن به عنوان بزرگترين فرودگاه كشور شناخته مي شود. اين شهر به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري در طول سال ميزبان گردشگران زيادي است كه از داخل و خارج از ايران به اين شهر سفر مي كنند.
فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان يكي از قديمي ترين فرودگاه هاي ايران است كه در 30 كيلومتري مركز شهر قرار دارد و سالانه به ميليون ها گردشگر خدمات رساني مي كند. اين فرودگاه هم اكنون در حال اجراي برنامه توسعه براي افزايش ظرفيت پروازي خود است.
اين فرودگاه داراي دو ترمينال است كه يكي براي سفرهاي داخلي و ديگري براي سفرهاي خارجي است. از جمله امكانات موجود در اين ترمينال فرودگاهي مي توان به رستوران، نمازخانه، صرافي، فروشگاه هاي مختلف، اتاق مادر و كودك، كافي شاپ، پاركينگ هاي مختلف، خدمات امنيتي هتل، بانك و اورژانس اشاره كرد.


فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز

كد ياتا: TBZ
اينجا ايكائو: هي
وب سايت رسمي: tabriz.airport.ir
فرودگاه شهيد مدن تبريز بزرگترين فرودگاه منطقه شمال غرب كشور است كه سالانه به حدود پنج ميليون مسافر خدمات رساني مي كند. علاوه بر اين، اهميت تاريخي، سياسي و اقتصادي تبريز و همچنين قرار گرفتن آن در مسير هوايي ايران به اروپا و آسياي مركزي بر اهميت اين فرودگاه افزوده است.
اين فرودگاه در سال 1326 افتتاح شد و تا به امروز پيشرفت هاي زيادي را پشت سر گذاشته است. فرودگاه شهيد مدني داراي سه ترمينال است كه به طور جداگانه براي پروازهاي داخلي، خارجي و زائران استفاده مي شود.
از امكانات موجود در فرودگاه مي توان به فروشگاه هاي مختلف، خدمات بانكي، خدمات ارزي، رستوران، كافي شاپ و ... اشاره كرد.
اين فرودگاه در منطقه شمال غربي شهر تبريز واقع شده است و اگر قصد استفاده از آن را داريد مي توانيد با تاكسي، اتوبوس و خودروهاي شخصي به فرودگاه برسيد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۳:۴۱:۴۴ | نویسنده : شايان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.