ایران گردی

ایران گردی

ایران گردی

نکاتی در مورد سفر هوایی

عموماً کسانی که با هواپیما سفر می کنند از شرایط و قوانین سفر هوایی مطلع هستند. برای سفر با هواپیما باید صندلی رزرو کنید یا بلیط بخرید. مراحل بعدی صدور بلیط هواپیما، سوار شدن به هواپیما، شرایط پرواز و اقامت در هواپیما، قوانین پرواز و در نهایت سالم ماندن در هواپیما است. همچنین شما نیاز به رزرو هتل دارید. نکاتی در مورد سفر هوایی در این مقاله وجود دارد که قطعا ذکر آنها خالی از لطف نیست.


1- نکات مربوط به خرید و صدور بلیط هواپیما

برای صدور بلیط پرواز و کارت پرواز و همچنین برای ورود به هواپیما، باید مدارک شناسایی معتبر ارائه دهید. فراموش نکنید که شماره تماس خرید بلیط خود را به اپراتور پیشخوان بدهید تا از هرگونه تغییر در برنامه پرواز مطلع شوند. بلیط هواپیما ارزشمند است و باید به دقت نگهداری شود تا از گم شدن یا سوء استفاده جلوگیری شود. اگر بلیت خود را گم کردید، ابتدا باید به دفتر شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و مفقود شدن بلیط خود را گزارش دهید و در صورت لزوم طبق قوانین بلیط خود را پس بگیرید.


2- اطلاعات پرواز و نکات مربوط به زمان سوار شدن در بلیط درج شده است

زمان درج شده در بلیط را به خاطر بسپارید و زمان رسیدن به فرودگاه را محاسبه کنید تا پرواز را از دست ندهید. پرواز به دلیل عدم حضور مسافر با تاخیر مواجه نخواهد شد. توجه داشته باشید مسافرانی که در ساعت مقرر (یک ساعت قبل از پرواز) به فرودگاه نرسند، جای خود را خواهند داشت و بلیط آنها تابع قوانین مربوط به تاخیر مسافران خواهد بود.
ارائه بلیت تحریف شده یا نادرست در فرودگاه برای آنها دردسر ایجاد می کند، بنابراین توصیه می شود تمام محتویات بلیط اعم از نام، تاریخ و ساعت حرکت، مبدا و مقصد و ... را بررسی کنید. پس از دریافت بلیط پرواز در هواپیما شما باید یک شناسه معتبر داشته باشید که با اطلاعات موجود در بلیط مطابقت داشته باشد.


3- اشیایی که می توان با خود برد

فهرست اقلامی که مسافران می توانند به عنوان چمدان دستی رایگان در هواپیما به همراه داشته باشند به شرح زیر است: ویلچر، گهواره دستی کوچک و غذای کودک، دوربین شکار و دوربین فیلمبرداری، تعداد مناسب مجله یا کتاب، کیف زنانه. ، چتر یا عصا، مانتو، شال یا پتو.
کارت پرواز و برچسب های چمدان خود را تا رسیدن به مقصد روی جلد بلیط خود نگه دارید. برای ایمنی و سلامت هواپیما مسافر به هیچ عنوان نباید بسته یا چمدان متعلق به سایر مسافران را به عنوان بار بپذیرد زیرا در این صورت مسئولیت محتویات بسته پس از تحویل به عهده می باشد. از شخصی که آن را در دست دارد او اعلام کرد که این توشه ای است که دارند.


4- لغو پروازها

مسافران در صورت درخواست لغو پرواز یا لغو سفر می توانند در ساعت مقرر به دفتر شرکت مربوطه مراجعه و طبق روال مندرج در بلیط اقدام کنند.

 


5. کیفیت سفر هوایی

سفر هوایی تا حد امکان سریع است، زیرا مسیرهای هوایی معمولاً بسیار کوتاهتر از مسیرهای زمینی هستند.
در برخی موارد سفر فقط از طریق هوایی امکان پذیر است. ریزش کوه، آسیب جاده، سطح دریا و موارد دیگر باعث می شود مردم از هواپیما استفاده کنند.
هنگام سفر هوایی از ترافیک در امان هستید. اکثر مسیرهای پرتردد در روزهای خاص سفر، ترافیک سنگینی را تجربه می کنند. بدون هیچ عجله ای می توانید با هواپیما سفر کنید.
سفر هوایی یکی از ایمن ترین راه ها برای سفر است زیرا تصادفات هوایی بسیار کمتر از تصادفات جاده ای است.
پرداخت هزینه یکسان برای همه مسافران هوایی داخلی الزامی نیست. در این سفرها بچه ها بلیط هواپیما ارزان می خرند. (کودکان شامل 90% تخفیف و 2 تا 12 سال 50% تخفیف)
می توانید بلیط ارزان چارتر یا لحظه آخری هواپیما بخرید و به این ترتیب در هزینه های سفر صرفه جویی کنید.
ماندن کودکان در جاده آسان است و معمولا با هواپیما سفر می کنند. خطوط هوایی داخلی برنامه های ویژه ای مانند بسته های بازی، هدایای مختلف، وعده های غذایی ویژه و سرگرمی را ارائه می دهند.
در سفرهای هوایی وقتی بر فراز آسمان پرواز می کنید در واقع نوعی سرگرمی محسوب می شود زیرا تماشای ابرها، مناظر و آسمان بسیار هیجان انگیز است.
مهمانداران هواپیما به خصوص مهمانداران هواپیما با شما بسیار مهربان هستند.

6. معایب سفرهای هوایی داخلی

در برخی از سفرهای داخلی، ممکن است با تاخیر پرواز مواجه شوید.
تصادفات رانندگی در این خودرو کمتر است اما اگر تصادفی رخ دهد تلفات آن بیشتر می شود.
اقدامات انجام شده در فرودگاه برای حفظ امنیت کمی خسته کننده است.
برای پروازهای داخلی محدودیت بار دارید و اگر بیشتر از حد مجاز گمرک داشته باشید باید جریمه بپردازید.
برخی از اقلام و داروها را نمی توان در سفر هوایی مصرف کرد. به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی دارید، سفر هوایی توصیه نمی شود.
سفرهای هوایی کوتاه مدت ارزان نیست.

7. لیست اقلام ممنوعه در کشتی

طبق قوانین سفر هوایی، اگر گنجایش شیشه عطر شما بیش از 100 میلی لیتر باشد، نمی توانید آن را به داخل کابین ببرید و باید به قسمت چمدان منتقل شود. همراه داشتن سایر وسایل ورزشی از قبیل چوب بیسبال، چوب استخر، چوب دستی اسکی، تیر و کمان، چوب هاکی، چوب گلف و سایر وسایل ورزشی با چوب یا چوب ممنوع است. چماق» و مسافران باید این وسایل ورزشی را ببرند. به جای محموله، آن را در ظرف مناسبی قرار دهید. آوردن اجسام تیز به داخل کابین اکیدا ممنوع است و مسافران باید این وسایل را در چمدان خود قرار داده و در قسمت تحویل بار بیاندازند.
با توجه به لیست اقلام ممنوعه در هواپیما، هنگام ورود به وسیله نقلیه نمی توان ابزار، کپسول آتش نشانی و اسباب بازی های مخصوص را وارد کابین هواپیما کرد و از قبل به قسمت بار تحویل داد. یک فندک یا جعبه تعادل در خانه وجود دارد. برخی از خطوط هوایی گنجاندن غذا در فهرست قوانین سفر هوایی را ممنوع کرده اند.
ورود سایر اقلام حتی در داخل هواپیما نیز مجاز نیست و این موارد در هنگام تحویل چمدان پذیرفته نمی شوند. این اقلام غیرمجاز و ممنوع شامل مواد منفجره، دینامیت، مواد منفجره پلاستیکی یا غیر پلاستیکی، سلاح گرم، بمب، مواد قابل اشتعال، کلر، کیسه هوای خودرو، کیسه هوا، مواد رادیواکتیو، مواد عفونی، مواد بیولوژیکی، سلاح، اشیاء حرارتی و سوزاندن است. کپسول گاز، مواد رادیواکتیو، مواد منفجره، پیشران و انواع سموم از جمله موارد ممنوعه در مقررات حمل و نقل هوایی است.



8. قوانین حمل دارو در هواپیما

طبق قوانین سفر هوایی، برخی داروها در پرواز ممنوع است و مسافران باید برای حمل آنها نسخه پزشکی معتبر ارائه دهند، همچنین مقدار دارویی که مسافر می تواند حمل کند محدود است و مسافر فقط می تواند به اندازه دارو مصرف کند. او نیاز دارد. خیر، اما برای پروازهای بین المللی، بسته به مقصد و شرکت هواپیمایی، قوانین مختلفی برای حمل دارو در هواپیما وجود دارد که مسافران باید از آنها پیروی کنند.
اگر بیماری خاصی دارید و نیاز به همراه داشتن دارو در هواپیما دارید، ابتدا قوانین همراه داشتن دارو در هواپیما را بخوانید، چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و نامه معتبری از پزشک تجویز کننده دارو همراه داشته باشید. برای شما، آن را به پلیس کنترل فرودگاه نشان دهید. حتی برای برخی از داروهای خاص، باید مدارکی از بیماری خود ارائه دهید تا به شما امکان حمل دارو را بدهد. برای اطلاع از لیست داروهای ممنوعه می توانید به سایت شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه کنید. طبق مقررات سفر هوایی، مسافران نیز باید داروهای خود را در بسته بندی مناسب و به راحتی قابل شناسایی قرار دهند.
به طور کلی مصرف داروهای حاوی مسکن های قوی، مخدرها یا روانگردان ها که مهمترین آنها بنادریل، ترامادول، سودافد، ویکس، کدئین، ریتالین، اینترمزو و دکسترومتورفان هستند، ممنوع است. کشور مقصد، برخی داروها و سایر تجهیزات پزشکی نیز مشمول این ممنوعیت هستند. حمل داروهای مایع کمتر از 100 میلی لیتر و وسایل پزشکی مانند سرنگ، پانسمان و غیره محدودیت ندارد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۰۲:۳۶:۵۲ | نویسنده : شایان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.