ایران گردی

ایران گردی

ایران گردی

با 7 فرودگاه بزرگ ایران آشنا شوید

ما بهترین فرودگاه های ایران را پیشنهاد می کنیم
وقتی صحبت از بهترین فرودگاه های کشور می شود، طبیعی است که فرودگاه های تهران در صدر فهرست قرار بگیرند. اما می‌خواهیم بدانید که در این مقاله نه تنها مساحت هر فرودگاه را در نظر می‌گیریم، بلکه پارامترهای دیگری مانند ساخت هر فرودگاه و تعداد مسافران را نیز برای تعیین بزرگترین فرودگاه‌های ایران در نظر می‌گیریم. فرودگاه.
حال بیایید نگاهی به بزرگترین فرودگاه های ایران بیندازیم.


فرودگاه بین المللی مهرآباد - تهران

کد یاتا: THR
کد ایکائو: OIII
وب سایت رسمی: mehrabad.airport.ir
فرودگاه مهرآباد در سال 1317 برای 20 فروند هواپیمای وارداتی از ایران ساخته شد. این فرودگاه قبل از تأسیس فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان پیشرفته ترین فرودگاه ایران شناخته می شد. اما در حال حاضر فقط میزبان پروازهای داخلی است.
البته برخی از پروازهای زیارتی از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و مسافران را به مقاصد زیارتی مورد نظر خود می رساند.
فرودگاه مهرآباد دارای 6 ترمینال با امکاناتی مانند; آنها مغازه ها، دفاتر هواپیمایی و هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های عمومی، کتابخانه ها، نمازخانه ها، سالن های حمل و نقل، بوفه های سرد و گرم، دستگاه های خودپرداز و چندین پارکینگ طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده دارند.
فرودگاه مهرآباد ظرفیت جابه‌جایی 13 میلیون مسافر در سال را دارد و به همین دلیل به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه کشور شناخته می‌شود. از دیگر آثار این فرودگاه می توان به برج مراقبت 10 طبقه به ارتفاع 30 متر اشاره کرد که مدیریت ورود و خروج هواپیماها را بر عهده دارد.
نکته جالب دیگر در مورد فرودگاه ماهارآباد این است که آخرین شماره فرودگاه به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار تاریخی کشور ایران ثبت شده است.


فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد - مشهد

کدهای یاتا: MHD
کد ایکائو: OIMM
وب سایت رسمی: mashhad.airport.ir
فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بزرگترین و بهترین فرودگاه های ایران است که در سال 1330 شمسی افتتاح شد و از آن زمان تاکنون برنامه های توسعه آن به طور مستمر اجرا شده است.
فرودگاه مشهد با ارائه سالانه هشت میلیون مسافر به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور پس از فرودگاه مهرآباد شناخته می شود. این فرودگاه دارای دو ترمینال یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی است.
بسیاری از خطوط هوایی داخلی و خارجی در حال حاضر در فرودگاه مشهد فعالیت می کنند. همچنین از دیگر امکانات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد می توان به آرایشگاه، راهرو، سالن استراحت، پارکینگ طبقاتی، خدمات CIP، اورژانس، خدمات بانکی، اینترنت، رزرو هتل اشاره کرد. ، غذا، نمازخانه، مغازه ها و بناهای یادبود بسیار.
به جرأت می توان گفت فرودگاه مشهد دارای امکانات روز دنیا است و می تواند میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در سفر به مشهد باشد.



فرودگاه بین المللی امام خمینی (بریتانیا) - تهران

یااتا کدی: ماهی مرکب
ایکائو کدا: نه
وب سایت رسمی: ikac.ir
پروژه ساخت فرودگاه امام خمینی تهران در سال 1346 آغاز شد و در نهایت ساخت این فرودگاه در سال 1354 آغاز شد. البته روند ساخت این فرودگاه در زمان جنگ متوقف شد و در سال ۱۳۷۴ از سر گرفته شد.
سرانجام، فرودگاه امام تهران که در سال 2003 برای افزایش ظرفیت ترانزیتی پایتخت افتتاح شد، ارتباط مهمی بین آسیا و اروپا برای ایران فراهم کرد. در حال حاضر تنها فاز اول این فرودگاه تکمیل شده است که شامل یک ترمینال چهار طبقه با نمای شیشه ای است.
سالانه نزدیک به هشت میلیون مسافر از طریق فرودگاه امام خمینی تهران به بیش از 30 مقصد مختلف در سراسر جهان پرواز می کنند. این آمارها فرودگاه امام خمینی را به یکی از مهم ترین فرودگاه های خاورمیانه تبدیل کرده است.
فرودگاه امام خمینی (ره) در کیلومتر 30 اتوبان تهران-قم واقع شده و در حال حاضر بزرگترین فرودگاه ایران است که به 40 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی خدمات رسانی می کند.
این فرودگاه دارای امکاناتی با استانداردهای بین المللی از جمله CIP، اینترنت پرسرعت رایگان، سالن های استراحت، دکه های تجاری، فروشگاه های مختلف، صرافی، هتل، بانک و خدمات اورژانس 24/7 می باشد.


فرودگاه بین المللی شهید دستغیب - شیراز

کد یاتا: SYZ
کد ایکائو: OISS
وب سایت رسمی: shiraz.airport.ir
فرودگاه شیراز چهارمین فرودگاه شلوغ کشور است که در سال 1345 افتتاح شد. البته جالب است بدانید که فرودگاه دستیز شیراز دومین فرودگاه شهر شیراز است و اولین فرودگاه به دلیل نبود فرصت توسعه از رده خارج شد.
فرودگاه شهید دستغیب از بدو تاسیس تاکنون شاهد فعالیت های توسعه ای بسیاری بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود. این فرودگاه در جنوب شرقی شهر شیراز قرار دارد و دارای دو ترمینال است که یکی برای پروازهای خارجی و دیگری برای پروازهای داخلی است.
نکته مهم دیگری که در مورد فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز باید بدانید این است که این فرودگاه مجهز به پیشرفته ترین سیستم راداری دنیاست و این یکی از مزیت های اصلی این فرودگاه است.
از دیگر امکانات فرودگاه شیراز می توان به خدمات تشریفاتی VIP و CIP، پارکینگ اختصاصی، هتل، فروشگاه های مختلف، مساجد، صرافی ها و خدمات بانکی اشاره کرد.
در حال حاضر فرودگاه شیراز یکی از شلوغ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های کشور است که تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن زیبایی های شیراز به این شهر سفر می کنند.


فرودگاه بین المللی کیش

کد یاتا: KIH
کد ایکائو: OIBK
وب سایت رسمی: kishairport.ir
گردشگری و جاذبه های جزیره زیبای کیش، فرودگاه این جزیره را به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کشور تبدیل کرده است.
امکانات گردشگری جزیره کیش از جزایر هاوایی و مدیترانه الهام گرفته شده است. بنابراین بخش اصلی این پروژه بزرگ ساخت و ساز ساخت فرودگاه است. بنابراین در سال 1351 ساخت فرودگاه بین المللی کیش آغاز شد و پس از 5 سال تلاش مستمر فرودگاه بین المللی کیش در سال 1356 به بهره برداری رسید.
این فرودگاه در مرتفع ترین نقطه جزیره واقع شده و از 5 ترمینال تشکیل شده است. در هر یک از این پایانه ها می توانید از امکاناتی مانند خدمات دربان، لیموزین، اینترنت پرسرعت رایگان، اورژانس، رستوران، پارکینگ، صرافی و فروشگاه های سوغات استفاده کنید.
بعد از فرودگاه رامسر که بهترین فرودگاه را در بین فرودگاه های ایران دارد. به جرات می توان گفت فرودگاه کیش بهترین و مدرن ترین فرودگاه (از نظر ساخت) کشور است که سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون مسافر است.


فرودگاه بین المللی شهید بهشتی - اصفهان

کد یاتا: IFN
کد ایکائو: OIFM
وب سایت رسمی: isfahan.airport.ir
اصفهان یکی دیگر از کلان شهرهای ایران است که فرودگاه آن به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور شناخته می شود. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری در طول سال میزبان گردشگران زیادی است که از داخل و خارج از ایران به این شهر سفر می کنند.
فرودگاه شهید بهشتی اصفهان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است که در 30 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و سالانه به میلیون ها گردشگر خدمات رسانی می کند. این فرودگاه هم اکنون در حال اجرای برنامه توسعه برای افزایش ظرفیت پروازی خود است.
این فرودگاه دارای دو ترمینال است که یکی برای سفرهای داخلی و دیگری برای سفرهای خارجی است. از جمله امکانات موجود در این ترمینال فرودگاهی می توان به رستوران، نمازخانه، صرافی، فروشگاه های مختلف، اتاق مادر و کودک، کافی شاپ، پارکینگ های مختلف، خدمات امنیتی هتل، بانک و اورژانس اشاره کرد.


فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

کد یاتا: TBZ
اینجا ایکائو: هی
وب سایت رسمی: tabriz.airport.ir
فرودگاه شهید مدن تبریز بزرگترین فرودگاه منطقه شمال غرب کشور است که سالانه به حدود پنج میلیون مسافر خدمات رسانی می کند. علاوه بر این، اهمیت تاریخی، سیاسی و اقتصادی تبریز و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر هوایی ایران به اروپا و آسیای مرکزی بر اهمیت این فرودگاه افزوده است.
این فرودگاه در سال 1326 افتتاح شد و تا به امروز پیشرفت های زیادی را پشت سر گذاشته است. فرودگاه شهید مدنی دارای سه ترمینال است که به طور جداگانه برای پروازهای داخلی، خارجی و زائران استفاده می شود.
از امکانات موجود در فرودگاه می توان به فروشگاه های مختلف، خدمات بانکی، خدمات ارزی، رستوران، کافی شاپ و ... اشاره کرد.
این فرودگاه در منطقه شمال غربی شهر تبریز واقع شده است و اگر قصد استفاده از آن را دارید می توانید با تاکسی، اتوبوس و خودروهای شخصی به فرودگاه برسید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۳:۴۱:۴۴ | نویسنده : شایان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.