ایران گردی

ایران گردی

ایران گردی

بهترین شهرهای ایران برای بازدید

شهرهای سابق امپراتوری ایران، مساجد باشکوه، شاهکارهای معماری، و شگفتی های طبیعی مسافران را از دور جادو می کند و آنها را به ایران می کشاند تا این گنجینه ها را از نزدیک ببینند. از دریای خزر تا خلیج فارس، مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌پایان است. در اینجا برخی از بهترین شهرهای ایران را برای بازدید از ایران بررسی می کنیم، به خصوص اگر اولین سفر شما باشد.

اصفهان

با نام مستعار «نصف جهان»، دلیل موجهی است که اصفهان تاج و تخت ایران و یکی از دو شهر اصلی است که بازدیدکنندگان را به این کشور می‌کشاند. مسجد امام با رسم الخط و تقارن و مسجد شیخ لطف الله با گنبدهای بلندش معماری اسلامی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. در جای دیگر، 11 پل شهر که از روی زاینده رود می گذرد، فضایی رمانتیک را ایجاد می کند. قدم زدن در بازار مانند قدم زدن در یک موزه زنده است که در آن می توانید شاهد ساخت برخی از معروف ترین صنایع دستی اصفهان باشید.

 

شیراز

شیراز شهر عشق و ادب و باغ های ایرانی است. مقبره‌های دو تن از محبوب‌ترین شاعران ایران، حافظ و سعدی، که حتی یوهان ولفگانگ فون گوته نیز آن‌ها را می‌پرستید و تحت تأثیر قرار می‌گرفت، انبوهی از بازدیدکنندگان ایرانی را به سوی خود می‌کشاند، گویی در حال زیارت هستند. در جای دیگر، یک غرفه سه طبقه تماشایی در باغ ارم، باغ گیاه شناسی ایرانی مملو از درختان سر به فلک کشیده سرو و نخل، گل های سرخ و آب روان، که همه شما را وسوسه می کند تا کتابی از شاعران بزرگ را منتشر کنید، در مرکز صحنه قرار می گیرد.

 

پاسارگاد و پرسپولیس

مانوئل باندیرا، شاعر برزیلی، از آن به عنوان یک مدینه فاضله یاد می کند، و اگرچه پاسارگاد با روزهای گذشته خود فاصله زیادی دارد، اما تا زمانی که از زادگاه امپراتوری باستانی آن بازدید نکرده باشید، ایران را ندیده اید. در ردپای پادشاهان بزرگ امپراتوری ایران قدم بزنید و از مقبره‌های عظیم و نقش برجسته‌های حک شده در تخت جمشید در صخره شگفت‌زده شوید. راهنمای محلی در این مکان‌ها ضروری است، زیرا آنها شما را در تاریخ خرابه‌ها راهنمایی می‌کنند و بینش ارزشمندی را با احساس غرور و اشتیاق عمیق ارائه می‌دهند.

یزد

یزد دارای تریفکتا است: مردم مهربان، فرهنگ کهن و غذاهای لذیذ. این شهر که بیشتر به خاطر بادگیرهایش معروف است، در بیابان شکوفا شد و بهترین مکان برای تجربه همزیستی زرتشتی باستان و اسلام امروزی است. با وجود اینکه ساختمان‌های سفالی که در آفتاب خشک شده‌اند، دمای پایین‌تری را در داخل تضمین می‌کنند، اما آفتاب تابستانی در فضای باز بسیار نابخشودنی است و زمستان را به بهترین فصل برای بازدید تبدیل می‌کند. زورخانه، ورزشگاه ایرانی باستانی را نباید از دست داد، که یکی از تنها مکان‌هایی در کشور است که زنان نیز می‌توانند در این میراث فرهنگی ناملموس یونسکو حضور داشته باشند.

 

کاشان

کاشان که بیشتر به خاطر خانه‌های تاریخی قرن هجدهم خود مانند خانه عامری یا بروجردی‌ها شناخته می‌شود، دارای انبوهی از زیبایی‌های معماری و تاریخی دیگر است که توقف آن را در سفر هر کسی به ایران تضمین می‌کند. حمام سلطان امیر احمد (مطمئن شوید که از پشت بام هم بالا بروید)، مسجد آقا بزرگ که بهترین بازدید از آن در اوقات غیر از نماز است، و کاروانسرای خان امیرالدوله تیمچه در بازار به خصوص فتوژنیک هستند. به عنوان یک توقف عالی بین تهران و اصفهان، ممکن است بخواهید سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که شب را در یکی از خانه های تاریخی اقامت کنید که تعدادی از آنها به بوتیک هتل های مجلل تبدیل شده اند.

 

تهران

ترافیک، مه دود یا سردرگمی وحشی شما را ناامید نکند زیرا تهران سزاوار وقت شماست. ایرانیان از سراسر کشور در نهایت مانند شرکت‌های بزرگ بین‌المللی که پایتخت را به دیگ ذوب و بهترین مکان برای دریافت حس ایران امروزی تبدیل می‌کنند، به اینجا راه پیدا می‌کنند. کاخ‌ها و موزه‌های زیادی برای برآورده کردن نیازهای تاریخی شما وجود دارد و همچنین یک هنر مدرن و صحنه کافه‌ای وجود دارد تا شما را وادار کند هر آنچه را که فکر می‌کردید درباره ایرانیان می‌دانید دوباره ارزیابی کنید. و هنگامی که به اندازه کافی هرج و مرج شهری داشتید، برای فرار سریع به طبیعت دلپذیر، به محله های دربند شمالی یا توچال نگاه نکنید.

 

جزیره قشم

بزرگترین جزایر خلیج فارس، قشم یک منطقه آزاد تجاری است و برای ورود نیازی به ویزا ندارد. همچنین شامل برخی از حماسی ترین شگفتی های طبیعی مانند دره ستاره ها، غار نمکدان نمکدان و جنگل حرا (منگرو) است که محل محبوب پرندگان مهاجر است. این جزیره در کنار شهرهای جذابش مانند لافت و میراث فرهنگی مانند هنر لنج سازی، به دلیل فرهنگ منحصر به فرد محلی و سبک لباس پوشیدنش نیز قابل توجه است. در دنیایی از مکان‌ها و زیبایی‌های ایران، قشم واقعاً از بین مردم متمایز است.

 

اهواز

اهواز به دلیل عبور زیاد از رودخانه کارون که از میان آن می گذرد، لقب شهر پل ها را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که در زمان جنگ ایران و عراق نزدیک خط مقدم قرار داشت، در آن زمان آسیب های زیادی دید، اما بی خیالی امروز این شهر جنوب غربی مسری است. شهرهای نزدیک خرمشهر، شوش، شوشتر و دزفول نیز به دلیل طبیعت خیره کننده و سه برابر میراث جهانی یونسکو ارزش توقف دارند. از آنجایی که متاسفانه اهواز اغلب گرفتار شرایط آب و هوایی سخت است، بهترین زمان برای بازدید معمولاً مصادف با سال جدید ایرانی است، درست در آغاز بهار.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۴:۳۸ | نویسنده : شایان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.