ایران گردی

ایران گردی

ایران گردی

سفر با قطار در ایران

ایران کشور بزرگی است که صدها کیلومتر بین شهرهای بزرگ فاصله دارد. قطارها راه خوبی برای پل زدن آن مسافت های طولانی هستند.

در مسافت‌های طولانی، قطارها سریع‌تر، راحت‌تر، ایمن‌تر و سازگارتر از اتوبوس‌ها هستند. علاوه بر این، قطارهای شبانه به شما این امکان را می دهند که در محل اقامت خود صرفه جویی کنید و ساعات گشت و گذار در روز را افزایش دهید. نقطه ضعف اصلی این است که شما باید از قبل برای سفر خود برنامه ریزی کنید. بیشتر قطارها از قبل فروخته می شوند.

اکثر قطارها توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند، به این معنی که استانداردهای کیفیت از قطاری به قطار دیگر متفاوت است. هیچکدام افتضاح نیستند، اما حداقل، خدمات متوسط است. یک سرویس قطار سریع السیر به چندین مقصد متصل می شود.


از آنجایی که ایران کم کم از انزوای بین المللی خود خارج می شود، به روز رسانی زیرساخت های خود را آغاز کرده است. وسایل نورد دست دوم اروپایی به تدریج با واگن های جدید جایگزین می شوند.

رزرو بلیط قطار

در حال حاضر، اگر می خواهید با قطار سفر کنید، باید بلیط خود را از قبل خریداری کنید. اگر تعطیلاتی مانند عید نوروز یا عاشورا است، برای اطمینان از صندلی، حداقل یک ماه قبل رزرو کنید.

برای مثال:

تهران به اصفهان، شیراز، مشهد: حداقل 2 هفته قبل از حرکت
همه قطارها به مشهد: حداقل 2 هفته قبل از حرکت
تهران-یزد (پردیس): حداقل 1 هفته قبل از حرکت
تهران به تبریز، اهواز، کرمان، بندرعباس، زنجان: 4-5 روز قبل از حرکت
همه قطارهای دیگر باید 2 تا 3 روز قبل از حرکت قابل رزرو باشند، اما در نظر داشته باشید که همه اتصالات روزانه انجام نمی شوند. قطارها به مقصدهای کوچکتر از قبل رزرو نمی شوند. نمونه آن قطار کوتاه مشهد - سرخس است.

جدول زمانی و قیمت ها
می توانید جدول زمانی و قیمت تمام قطارها را در Iranrail.net بیابید. مثال ها:

تهران – شیراز: 25-45 دلار/15 ساعت
تهران – اصفهان: 8 دلار/8 ساعت
تهران – یزد: 12$/6 ساعت یا 9-15$/8 ساعت
تهران – تبریز: 10-16 دلار/12 ساعت
تهران – مشهد: 17-60 دلار / 8-14 ساعت


انتخاب صندلی
زنان و مردان در اتوبوس های شهری و خطوط مترو از هم جدا می شوند، اما در قطارها و اتوبوس های مسافت طولانی، زن و مرد در کنار هم می نشینند. اگرچه مردان و زنان ایرانی غیرمرتبط دور هم نمی‌نشینند، اما شما به عنوان یک خارجی از آزار و اذیت پلیس اخلاق معاف هستید.

اکثر قطارها بین درجه یک و دو انتخاب دارند، اما این دقیقاً به نوع قطار و شرکت قطار بستگی دارد.


رزرو آنلاین
ایران ریل بزرگترین و بهترین وب سایت ریلی ایران است. شما می توانید با آنها به صورت آنلاین رزرو کنید، با ویزا، مسترکارت و پی پال پرداخت کنید، اما بدانید که واقعاً رزرو آنلاین نیست. آژانس مسافرتی هنوز باید بلیط قطار را برای شما رزرو کند، اسکن کند و برای شما ایمیل کند. هزینه خدمات 6 یورو برای تحویل در 7-10 روز است. خدمات اکسپرس ظرف 24 ساعت تحویل داده می شود و هزینه آن 16 یورو است.

آژانس های مسافرتی دیگر می توانند خدمات مشابهی را ارائه دهند، احتمالاً با قیمت کمتر. از تجربیات شما استقبال می شود.

رزرو آفلاین
اگر در حال حاضر در ایران هستید، می‌توانید به آژانس مسافرتی بروید و از طریق آن بلیط سفارش دهید، در ایستگاه قطار رزرو کنید یا احتمالاً هتل یا میزبانتان این کار را برای شما انجام دهد.

تجربه قطار
انواع مختلف قطار در سراسر ایران تردد می کنند. هر آنچه باید در مورد آنها گفته شود قبلاً گفته شده است - من شما را دوباره به ایران ریل هدایت می کنم.

نکاتی در مورد برنامه ریزی مسیر
یک مدار گردشگری معمولی «جواهرات ایران» حداقل شامل تهران، اصفهان، شیراز و یزد است. در اینجا نحوه انجام این کار با قطار آورده شده است.

تهران به شیراز: قطار یک شبه، بعد از ظهر حرکت و صبح روز بعد به شیراز می رسد.
شیراز به اصفهان: این مسیر با قطار انجام نمی شود! قطارهای تهران به شیراز در اصفهان توقف ندارند. اتوبوس بهترین جایگزین شماست.
اصفهان به یزد: قطار بعد از ظهر با ورود به یزد 3 ساعت و نیم بعد، یک روز در میان حرکت می کند.
یزد به تهران: قطارهای سریع السیر روزانه (پردیس) در صبح یا بعد از ظهر (5 ساعت) یا قطار شبانه.
در بازگشت می توانید در کاشان زیبا توقف کنید، جایی که قطارهای یزد - تهران در ساعاتی راحت تردد می کنند. برای این سفر به شما توصیه می کنیم حداقل 3 هفته قبل از حرکت رزرو کنید.

قطار ایران – ترکیه
یک قطار ایران را به ترکیه متصل می کند: قطار هفتگی از وان به تبریز و تهران. اگر در مورد قطار آنکارا - تهران خوانده باشید: این در واقع ترکیبی از

قطار آنکارا – تاتون
کشتی تاتون – وان
قطار وان – تهران
هنوز هم خیلی سرگرم کننده است، اما فقط برای اینکه بدانید. این قطار در سال 2015 لغو شد، اما در سال 2019 دوباره راه اندازی شد. پرسش ها و گزارش ها استقبال می شود.

به نظر می رسد (یا شاید در یک ایستگاه قطار محلی) قطارهای بین ایران و ترکیه را در حال حاضر فقط می توانند توسط آژانس های مسافرتی رزرو کنند. گزارش ها و نکات مربوط به آژانس های مسافرتی در اینجا جمع آوری شده است.

ایران کشوری بزرگ و گرم است و دوچرخه سواران ممکن است بخواهند بخشی از آن را با دوچرخه طی کنند. شما می توانید دوچرخه خود را در قطار در ایران و همچنین در اتوبوس قرار دهید. قیمت ها مشابه خواهد بود. در قطار، دوچرخه شما باید به عنوان بار بررسی شود، که برای آن باید جداگانه پرداخت کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۱:۳۰ | نویسنده : شایان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.